arrow_drop_up arrow_drop_down
Jo Plaisier:
03 november 2020 
2 min. leestijd

Jo Plaisier: "Als iemand een schijterd is, ben ik het wel!"

Haar familie en vrienden kunnen het niet geloven. Jo had zoveel angst voor de tandarts en al sinds haar 11e jaar continu problemen aan haar gebit. De boosdoener bij Jo, was de vroegere schooltandarts. “Geen aardige tandartsen, meer beulen en al helemaal niet kundig”, zegt ze.
Ze vermoedt dat ze, door de slechte behandelingen,  zgn. ‘wolf in haar tanden’ kreeg. Deze uitdrukking werd vroeger gebruikt als er sprake was van tandbederf of cariës.

Haar familie en vrienden kunnen het niet geloven. Jo had zoveel angst voor de tandarts en al sinds haar 11e jaar continu problemen aan haar gebit. De boosdoener bij Jo, was de vroegere schooltandarts. “Geen aardige tandartsen, meer beulen en al helemaal niet kundig”, zegt ze. Ze vermoedt dat ze, door de slechte behandelingen,  zgn. ‘wolf in haar tanden’ kreeg. Deze uitdrukking werd vroeger gebruikt als er sprake was van tandbederf of cariës.

Sinds haar jeugd heeft Jo dus al zoveel ellende gehad aan haar gebit. Ze durfde ook nooit naar de tandarts te gaan en stelde het zo lang mogelijk uit. Op een gegeven moment verging ze van de pijn. Ze hield het niet meer uit en kwam via de spoeddienst terecht bij het Erasmus Ziekenhuis in Rotterdam. Daar hielp de tandarts haar heel vriendelijk. Ze kon kiezen voor een wortelkanaalbehandeling of het trekken van de tand.

Jo: “Al jaren wilde ik niets liever dan mijn slechte, resterende tanden eruit laten trekken en een kunstgebit aanmeten, maar echt helemaal niemand wilde me helpen. Toen ik dit zei tegen de spoed tandarts, kreeg ik de tip om naar CDC Complete Tandzorg in Best te gaan. De spoedtandarts werkte ook voor deze kliniek. En dat heb ik gedaan. Hier hielpen ze me meteen.”

Jo: “Ik kan iedereen CDC aanraden!” Ze vertelt aan één stuk door waarom mensen met gebitsproblemen of wensen voor CDC moeten kiezen. Eerlijk gezegd, noemde ze zelfs een aantal zaken op die voor CDC zo vanzelfsprekend zijn. Dit zijn o.a. drie letterlijke redenen van Jo:

1)  “Vanaf het 1e telefoontje en bezoek voelde ik me 100% op mijn gemak bij CDC.”

“De rust die ze uitstralen, de tijd die ze voor je nemen, de duidelijke uitleg die je krijgt. De dame die de foto’s maakt… FANTASTISCHE mensen allemaal.”

2)  “Je krijgt echt een eerlijk advies!”

“Ik wilde heel graag onder narcose behandeld worden omdat ik zo angstig was. Ik wilde ook mijn resterende tanden in mijn ondergebit laten trekken. De tandarts luisterde heel goed naar mijn wens, maar overtuigde mij duidelijk dat dit niet nodig was. Ik ben blij dat ik geluisterd heb, want de behandeling stelde niets voor. Ik had inderdaad geen narcose nodig gehad. Zo pijnloos en perfect had de tandarts mij verdoofd. Het was allemaal zo gepiept. Met mijn onderste resterende tanden gaan ze nu een mooie frameprothese op laten aansluiten.

3)  “Afspraken inplannen op dagen en tijden dat ik graag wil.”

Ze houden bij CDC rekening dat ik op donderdagen vrij ben en dat ik van ver kom en een begeleider moet regelen. Dus ik kan terecht wanneer het voor mij het beste uitkomt.”

Voor Jo en haar vriendin is het geen probleem om vanuit Ridderkerk naar Best te reizen. Bij CDC is het altijd gezellig en ze maken er een gezellig dagje van. Vandaar dus dat ze zegt: “Gezellig, is mag weer naar de tandarts vandaag!”

“De rust die ze uitstralen, de tijd die ze voor je nemen, de duidelijke uitleg die je krijgt. De dame die de foto’s maakt… FANTASTISCHE mensen allemaal.”

Wat is jouw verhaal?

Wil je jouw ervaring ook delen? Het kan anderen helpen die nog twijfelen, om wat voor reden dan ook. Velen zullen zich  herkennen in jouw verhaal, want onze behandelaren horen wekelijks dezelfde ervaringen en wensen.

Als je jouw verhaal wil delen, kan je contact opnemen met Lorette Laumans van onze PR afdeling.

 

 

 

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen
Wij maken gebruik van cookies