Samenwerking Larix Dental Concepts met CDC

Samenwerking Larix Dental Concepts met CDC

Kies je voor CDC Complete Tandzorg, dan kies je voor kwaliteit. Als iemand dat weet is het Wesley Heimans (34) wel. Hij is accountmanager bij Larix Dental Concepts, het bedrijf dat de inrichting en het onderhoud van de apparatuur van de kliniek in Best verzorgt. Lees hier hoe hij de samenwerking ervaart. 

Ontzorgen

'Larix Dental Concepts is een dentaaldepot. We proberen onze klanten zoveel mogelijk te ontzorgen in hun eigen praktijk als het aankomt op zaken als onderhoud en inrichting. Denk hierbij bijvoorbeeld aan behandelstoelen, röntgenapparaten, sterilisatieapparatuur: we richten volledige behandelruimtes in. Daarnaast bieden we ook de volledige service daaromheen. We zorgen onder andere voor een periodieke röntgenstralingsmeting (KEW).'

Samenwerking

'We werken al jaren samen met CDC Complete Tandzorg. Het begon met twee thermodesinfectoren van ons die al vijftien jaar oud waren. Op een gegeven moment ging één van de twee stuk, dus mijn collega ging naar Best om deze te repareren. Eénmaal op locatie ving hij op dat ze bij CDC op zoek gingen naar een nieuwe inrichting. In het verre verleden waren eerder al behandelkamers ingericht met apparatuur vanuit Larix. Vervolgens kwam de vraag of wij nog steeds behandelapparatuur verkochten.'

Handen in elkaar

'Niet veel later mochten we een aantal tandartsen en assistentes van CDC ontvangen in onze showroom. We hebben ze ons assortiment laten zien en besloten al snel om de handen in elkaar te slaan. Dat is nu drie jaar geleden en we zijn afgelopen jaren druk bezig met het vernieuwen van kamers. Inmiddels hebben we acht van de zestien behandelkamers gereed. De insteek van CDC is om ieder jaar een een aantal kamers te renoveren. Nog goede bruikbare materialen worden hergebruikt in de oudere kamers zodat deze ook nog 100% functioneren. Dat vinden ze bij CDC, naast de spreiding van de kosten, ook duurzamer.' 

Kind aan huis

Wanneer Wesley wordt gevraagd hoe hij het contact met CDC zou omschrijven moet hij lachen. ‘Ik ben er eigenlijk bijna kind aan huis. We hebben veel klanten in die regio dus ik ben vaak in de buurt. Ik loop er dan ook regelmatig naar binnen. Inmiddels ken ik bijna iedereen die er werkt. Ik word altijd welkom geheten door de praktijkmanager. Ze weet waar ze het over heeft en is ontzettend gestructureerd. Bovendien maakt ze, als het kan, altijd tijd voor me vrij zodat onze werkzaamheden goed ingepland kunnen worden. Dat is prettig samenwerken!’

Korte lijntjes

‘Laatst had ik bijvoorbeeld contact met één van de vaste loodgieters die voor CDC werkt’, gaat Wesley verder. ‘We gaan binnenkort nieuwe kamers inrichten en daar komt natuurlijk heel wat bij kijken, dus we wilden de vloeren even checken. Ik belde de praktijkmanager en we konden direct langskomen. Die korte lijntjes werken heel fijn. Je komt niet voor verrassingen te staan en de communicatie is super.’

Maatwerk

‘Wat me opvalt bij CDC is dat er echt naar de tandartsen en andere behandelaren wordt geluisterd. Hun mening wordt bijvoorbeeld altijd meegenomen in de aanschaf van nieuwe apparatuur. Iedere behandelaar werkt immers op hun eigen manier en heeft een ander postuur, ergonomie nodig. Dan is het fijn Larix veel keuze heeft en je met gepersonaliseerde materialen kunt werken. Als verkopende partij luister ik goed naar hun wensen en probeer dit zo goed mogelijk in te vullen.'

Tandartsstoelen

Wesley: ‘Tandartsen werken dagelijks met hun behandelstoel en doen vaak wel 25 jaar met dezelfde. Dan is het belangrijk dat het volledige plaatje klopt, zoals de ergonomie en het gebruiksgemak. Klinisch Prothese Techniekers, daarentegen, gebruiken hun behandelstoel veel minder. Zij hebben hele andere wensen als het aankomt op apparatuur. Wij kunnen onze klanten perfect adviseren en hebben voor ieder wat wils.’


Vertrouwen

‘We merken dat CDC ons vertrouwt en naar ons luistert. Het is prettig samenwerken. Hierdoor zijn wij ook bereid om net dat stapje extra te gaan. Als er iets is, bijvoorbeeld een storing, dan staan we vaak dezelfde dag nog op de stoep. CDC investeert in kwaliteit en wij prijzen ons gelukkig dat we hieraan mogen bijdragen.'


Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen