Anske: ’Alles moest eruit, maar het klikte direct bij CDC’

Anske: ’Alles moest eruit, maar het klikte direct bij CDC’

Met de jaren kan de kwaliteit van ons gebit achteruit gaan. Bij de een gaat dit proces sneller dan bij de ander. Wat oneerlijk… Maar we hebben het helaas niet helemaal zelf voor het zeggen. Daarnaast hebben we allemaal een andere levensstijl, dat onze tanden ook weer op een unieke manier beïnvloed. En iedere tandarts gaat daar weer anders mee om. Daar kwam Anske Doevendans (70) ook achter toen ze overstapte naar CDC Complete Tandzorg. Haar gebit was er niet meer zo best aan toe, maar ze gaat tegenwoordig weer met veel plezier naar de tandarts.

De bekende weg is niet altijd de juiste

‘Ik ging al een lange tijd naar dezelfde tandarts. Het was een bekende van me en een ontzettend aardige man. Maar ja, op een gegeven moment moest ik toch eerlijk zijn: mijn gebit werd er namelijk niet beter op. Ik realiseerde me dus dat ik beter op zoek kon gaan naar een andere tandarts, hoe lastig ik dat ook vond. Toen kreeg ik, alweer acht jaar geleden, gelukkig de gouden tip van een vriend van me. Die had net helemaal een nieuw gebit en was er zeer over te spreken. Zo kwam ik in contact met CDC Complete Tandzorg.’

Alles eruit?

‘Al bij mijn eerste afspraak voelde de sfeer goed aan. De dames achter de balie zijn ontzettend aardig en behulpzaam, dat mag zeker gezegd worden. Ze nemen alle tijd voor je, dus al vanaf het moment dat je binnenstapt wordt je gelijk ontzorgd. Toch had ik wel wat zorgen over mijn tanden die eerste keer. Zeker toen ik hoorde dat alles er uit moest. Maar ik zag de noodzaak er wel van in. Er waren stukjes van tanden afgebroken, er zaten ontstekingen en er miste zelfs volledige tanden. Die waren eerder al eens getrokken, maar daar was nog niks mee gedaan.’

De behandeling

‘Naast spanning, voelde ik ook wel opluchting. Ik kreeg namelijk een nieuwe start. Gelukkig werd gedurende de behandeling alles me duidelijk uitgelegd. Ik werd goed verdoofd, dus de procedure op zich ging heel goed. Maar ook daarna kreeg ik goede instructies voor het verzorgen van mijn gebit. Ik kreeg eerst een noodgebit, zodat mijn nieuwe gebit volledig in de kleur en grootte naar keuze kon worden gemaakt.’

Steeds weer een stapje vooruit

‘Daarna hield de behandeling niet zomaar op, want ik ben voortdurend goed geholpen met de verbetering van mijn gebit. Zo heb ik ook nog een rebase gehad, omdat mijn kaak snel slonk. Daarbij wordt het gebit een beetje opgevuld, waardoor het kunstgebit weer beter zit. Maar op een gegeven moment ben ik ook overgestapt naar een klikgebit onder. Die zit namelijk helemaal vast met een schroef in de onderkaak, en daar ben ik heel blij mee.’

Goed vertrouwen

‘Het fijne aan CDC Complete Tandzorg vind ik dat je altijd weet wat je kunt verwachten. Over het algemeen wordt je altijd op tijd geholpen. Aan de telefoon wordt je vriendelijk geholpen en de afspraken kloppen ook altijd. Als er een keer iets verschoven moet worden, krijg je netjes een telefoontje. En het fijnst is nog wel dat je er altijd direct terecht kan. Zo had ik een keer een blaasje bij mijn klikgebit. Toen heb ik in de ochtend gebeld en ik kon er gelijk die dag nog terecht. Er is dus nooit een drempel om een afspraak te maken. Het is ook nooit te druk in de wachtkamer, wat zeker een pré is in deze tijd.’

Toekomstperspectief

‘Het enige probleem wat ik nu nog heb met mijn bovengebit is dat ik smaakverlies heb. Je gehemelte speelt namelijk een grote rol in je smaakbeleving. Ik zou ook nog graag boven een klikgebit willen. Alleen in tegenstelling tot de onderkaak, wordt de bovenkaak niet zomaar verzekerd. Gelukkig denken ze bij CDC met me mee. Zo wordt mijn bovenkaak ook wat slapper, dus keken ze of ik het nog wel vergoed kan krijgen. Dat was voor nu nog niet het geval, maar ik overweeg het ook zelf te betalen. Wat ik zeker weet is dat ik bij CDC Complete Tandzorg de juiste zorg krijg en dus altijd goed terecht kan wanneer ik mijn besluit heb genomen.’ 

Anske: "Ik kan CDC echt aanraden als je echt weer een gezond en mooi gebit wil. Een intake afspraak is al snel gemaakt toch? Dan weet je precies wat er mogelijk is en wat de kosten zijn. Dan kan je daarna nog altijd zelf beslissen." 


 

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen