arrow_drop_up arrow_drop_down
“We maken er gewoon een leuk uitje van
15 april 2021 

“We maken er gewoon een leuk uitje van"

Joost & Marjon kozen beiden voor een vast ‘klikgebit’

Joost & Marjon komen al jaren helemaal vanuit het Friese Oudemirdum naar CDC. Als we Joost vragen waarom, antwoordt hij stellig: “Kijk naar mijn gebit, naar wat ik weer kan eten. Ik rook zelfs pijp zonder dat mijn tanden verkleuren. Dat was vroeger wel anders.”

Gebroken tand

Joost brak als kind een tand nadat hij op straat was gevallen. “Ik kreeg toen een stifttand, die maar bleef breken. Zo’n 25 jaar geleden verving een tandarts de stifttand door een brug. Vervolgens kreeg ik steeds gaatjes in de omliggende tanden. De tandarts bezwoer me dat de brug daarvan niet de oorzaak kon zijn. Ondertussen raakten mijn tanden wel in een steeds slechtere staat. Op den duur moesten er zelfs tanden getrokken worden. Toen leerde ik Marjon kennen en zij zei: ‘Joost, je moet eens met me meegaan naar Best.’ CDC hielp me uiteindelijk uit de nood.”

Gezellig naar de tandarts

Marjon: “Ik rijd voor mijn tandartsbehandelingen al 15 jaar op en neer vanuit Lemmer. Sinds we elkaar kennen ga ik samen met Joost.” “Ik woonde toen nog in Heeze”, gaat Joost verder. “De bezoekjes aan CDC waren voor ons een goede reden om elkaar weer te ontmoeten. Bij de tandarts, gezellig. Inmiddels woon ik ook in Friesland. Maar we gaan nog steeds naar CDC. Een van ons rijdt heen, de ander rijdt terug. Overstappen naar een andere tandarts doen we niet.” “Waarom zouden we. Ik ben altijd tevreden geweest”, vult Marjon haar partner aan.

“CDC hielp me uiteindelijk uit de nood”

Nooit vlugvlug

Joost: “Ik heb nu al acht jaar een klikgebit. Het is in de tussentijd al een keer vervangen en opgevuld, omdat mijn kaak begint te slinken, maar altijd naar volle tevredenheid. Het fijne van CDC is dat ze echt naar je luisteren. Het is ook nooit vlugvlug, volgende patiënt. En als er tijdens een controle iets niet in orde blijkt halen ze meteen een van de specialisten erbij. Bij CDC zijn ze ook heel flexibel. Ze plannen onze afspraken zo dat het vanuit Friesland goed te bereizen is en dat we zo min mogelijk op en neer hoeven.”

Toch implantaten

Marjon: “Bij CDC werken vaklui. Ik kwam er terecht omdat ik zelf ook helemaal klaar was met mijn tandarts en met een vulling die er maar uit bleef vallen. Omdat ik graag implantaten wilde stuurde mijn toenmalige tandarts me naar een implantoloog in de buurt. Die zei dat mijn kaak niet geschikt was voor implantaten. Bij CDC bleek het wel te kunnen. Zij hebben namelijk twee soorten implantaten: het type dat de meeste mensen hebben en een ‘all-on-4’-variant. Je kunstgebit wordt dan op vier implantaten vastgezet. Dat kon prima bij mijn kaak. Mijn gebit zit geweldig en het was meteen goed.”

Weer lachen

Marjon vervolgt: “Ik schaamde me altijd zo voor mijn gebit, dat is nu verleden tijd. Ik durf weer te lachen, zoals CDC in zijn advertentie ook beloofde. Van mensen om me heen krijg ik ook complimentjes omdat ik er zo goed uitzie. Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik me weer vrij voel. En geen enkele implantoloog hier in de buurt heeft het systeem dat ik nu in mijn mond heb. Ik blijf dus bij CDC. We maken er gewoon een leuk uitje van.”

“Ik durf weer te lachen”

Wat is jouw verhaal?

Wil je jouw ervaring ook delen? Het kan anderen helpen die nog twijfelen, om wat voor reden dan ook. Velen zullen zich herkennen in jouw verhaal, want onze behandelaren horen wekelijks veel dezelfde ervaringen en wensen.

Als je jouw verhaal ook wilt delen, dan kan je contact opnemen met Lorette Laumans van onze PR afdeling. We stellen je medewerking erg op prijs.

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen

Wij maken gebruik van cookies