Erwin vindt het fijn dat alles in overleg gaat bij CDC

Erwin vindt het fijn dat alles in overleg gaat bij CDC

Erwin:’ Ik kreeg van de mondhygiëniste zelfs een compliment over mijn witte tanden!’

Erwin (51) durfde jarenlang niet naar de tandarts, maar is bij CDC volledig over zijn angst heen geholpen. Hij heeft eindelijk weer een gezond gebit, en merkt dat aan alles. In dit blog lees je zijn verhaal!

Drempel

“Ik was al twintig jaar niet bij de tandarts geweest. Dat is een hele tijd. En hoe langer je ermee wacht, hoe groter de drempel wordt. Ik werd steeds angstiger voor de tandarts, en schaamde me. Ik zag ook wel dat mijn gebit in matige staat was. Het is niet dat ik mijn gebit verwaarloosde, hoor. Sterker nog: ik heb echt mijn best gedaan om mijn gebit zo goed mogelijk te onderhouden. Waar een normaal mens twee keer per dag zijn of haar tanden poetst, poetste ik wel vier of vijf keer. Maar als je zo lang niet naar de tandarts gaat, dan valt er niet tegen te poetsen. Bovendien rookte ik tot vier jaar geleden, en dat was te zien aan mijn gebit.”

Maandenlang getwijfeld

“Toen er ook nog een stukje van mijn kies afbrak, wist ik dat ik écht naar een tandarts moest. Niet lang daarna hoorde ik een reclame van CDC Complete Tandzorg op de radio. Toen ik de website bekeek en reviews las, had ik gelijk een goed gevoel. Toch heb ik daarna nog maanden getwijfeld om er heen te gaan. Ik heb zelfs regelmatig de telefoon in mijn handen gehad om te bellen voor een afspraak, maar iets hield me telkens tegen.”

Stoute schoenen

“Op een willekeurige vrijdagmiddag, nu ongeveer drie jaar geleden, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en toch maar contact gezocht met CDC. Via de mail, dat wel, in de hoop dat ik pas na het weekend reactie zou krijgen. Maar niks ervan, ze lieten er geen gras over groeien. Ik werd diezelfde middag nog teruggebeld en er werd een afspraak gemaakt voor de maandag na het weekend. Ik heb niet eens de kans gehad om terug te krabbelen: ze trekken je er echt doorheen. Iets waar ik achteraf erg blij mee ben.”

Meer dan een nummer

“Voor ik het wist was het maandag en was ik onderweg naar Best. Van mijn huis vandaan is het een uur rijden, maar dat vond ik niet erg. Al moet ik nu uren rijden, dan nog zou ik toch naar CDC gaan. Tegen mijn verwachtingen in was ik ook van het begin af aan gerustgesteld. De ervaring was heel anders dan bij de tandartsen die ik gewend was. Dit was echt een complete, professionele kliniek met verschillende behandelkamers en een receptie. Ik werd gastvrij ontvangen door drie vrolijke dames die al wisten hoe ik heette voordat ik de kans had om me voor te stellen. Toen al wist ik: je bent bij CDC echt meer dan een nummer.”

Zure appel

“Begrijp me niet verkeerd, ik was best wel zenuwachtig. Maar ik had geen keus meer, kon niet meer terug. Er werden foto’s gemaakt van mijn gebit en het duurde niet lang voor ik in de behandelstoel lag. We maakten een behandelplan om mijn gebit weer in optimale staat te krijgen. Er hoefden gelukkig geen tanden of kiezen getrokken te worden, maar de mondhygiënist moest wel flink aan de slag. In het begin schaamde ik me enorm voor het idee dat ik iemand in mijn mond zou moeten laten kijken. Maar het was echt een kwestie van door de zure appel heen bijten. Mijn schaamte verdween al snel als sneeuw voor de zon.”

Keihard gewerkt

“De focus lag eerst op het aanpakken van mijn ontstoken tandvlees. Ook is er heel veel tandsteen verwijderd en is mijn kies gerepareerd. Dat waren de grootste ‘projecten’, om het zo maar te zeggen. We hebben er echt keihard aan gewerkt. Maar daar hield het niet op. Er zijn nog vier verstandskiezen getrokken en ik heb een nieuwe kroon gekregen. Alles om mijn mond weer zo gezond mogelijk te krijgen.”

Eerlijk

Wat ik heel fijn vind aan CDC is dat alles in overleg gaat. Van het reinigen van mijn tanden tot het trekken van de verstandskiezen: ze doen niets zomaar, en nemen je mee in alle beslissingen. Ik heb bijvoorbeeld nog twee kiezen die jaren terug gevuld zijn door een andere tandarts, met zilverkleurige vulling. Ik vroeg of het nodig was om deze kiezen opnieuw te laten vullen. Waar een andere tandarts dit waarschijnlijk zou doen om geld in het laatje te brengen, was CDC er heel eerlijk in dat het niet nodig was. Bovendien heb ik heel veel advies gekregen over mondverzorging, zodat ik ook thuis aan de slag kon om mijn gebit in optimale conditie te houden.”

Witte tanden

“In principe is het voldoende als ik één keer in het halfjaar naar de mondhygiënist ga, maar ik heb er zelf voor gekozen om vanaf nu ééns in de vier maanden te gaan. Dat vind ik net wat fijner. Mijn gebit wordt dan schoongemaakt en we lopen alles even na. En één keer per jaar kijkt de tandarts mee. Ik word trouwens altijd geholpen door dezelfde mondhygiënist en tandarts, maar laatst had ik even een andere mondhygiëniste. Het eerste wat ze zei is dat ik zulke mooie, witte tanden heb. Dat is toch leuk!”

Nieuw mens

Bij CDC hebben ze mij echt over mijn angst heen geholpen. Of ze dat bewust of onbewust gedaan hebben, dat weet ik niet. Het is ze in ieder geval wel gelukt. En dit alles gaat verder dan een gezond gebit. Mijn vriendin zei laatst: ‘Sinds je weer naar de tandarts gaat ben je een nieuw mens!’ En het is waar! Lachen, praten, eten: je doet alles met je mond, en ik voel me nu zoveel beter. Het heeft echt meer met me gedaan dan ik voor mogelijk hield.”


Focustrefwoord: gebitsverzorging Tags: gebit, gebitsproblemen, gebitsverzorging, angst, angsttandarts, mondhygiëniste, tandarts, gebitsreiniging, CDC Complete Tandzorg, Best Meta-description: Na ruim twintig jaar geen tandarts te hebben gezien, heeft CDC ervoor gezorgd dat Erwin (51) weer een gezond gebit heeft. Lees hier zijn verhaal! Teaser: Na twintig jaar weer een gezond gebit: lees hier het verhaal van Erwin (51)!

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen