arrow_drop_up arrow_drop_down
29 april 2021 

"Ik voelde vooral dat mijn angst serieus werd genomen”

Alexandra de Oliveira Mendes: ‘Controle afspraken bij CDC’

Een slechte tandartservaring in haar jeugd zorgde ervoor dat Alexandra haar tandartsbezoeken uiteindelijk steeds langer ging uitstellen. “Tot ik via een online advertentie erachter kwam dat ze bij CDC gespecialiseerd zijn in het behandelen van mensen met angst voor de tandarts.”

 

Echt bang voor de tandarts

“Als kind is bij mij tot aan de wortel een gaatje gedicht terwijl de verdoving niet werkte. Ik lag daar met helse pijn en ze boorden gewoon door. Ze stopten alleen om de twee minuten. Alsof mijn pijn niet bestond. Als kind kon ik dat niet rationaliseren. Vervolgens ben ik wel van tandarts veranderd. Daar werd alleen een beetje lacherig gedaan over mijn angst. Ze gaven me het gevoel dat ik me aanstelde, terwijl ik echt bang was. Daardoor liet ik mijn tandartsafspraken steeds meer versloffen.”

 

Geen smoesjes meer

Toen Alexandra voor het eerst bij CDC Complete Tandzorg kwam, was ze twee jaar niet bij de tandarts geweest. “Ondertussen kreeg ik gaatjes en mijn tanden werden zwakker. Dat was zonde, want ik heb wel een mooi gebit. Het werd dus echt tijd om iets te ondernemen. Ik wilde niet al op mijn veertigste een kunstgebit hebben. Na mijn eerste ervaring bij CDC dacht ik meteen: dit moet ik hebben. Begrijp me goed, ik vind een tandartsbezoek geen feestje, maar ik zit niet meer in de auto met het idee: ik kan altijd nog zeggen dat ik vastzit in de file.”

 

Serieus genomen

“Het intakegesprek was meteen al heel prettig. Ik voelde dat mijn angst serieus werd genomen. Mijn vorige tandarts wuifde het altijd een beetje weg. Hij gaf me het gevoel dat ik me aanstelde. Dat doen ze bij CDC absoluut niet. Ik kan het gewoon aangeven als ik iets niet prettig of eng vind. Ze houden constant rekening met het feit dat die angst voor de tandarts er is en daardoor wordt de schrik vanzelf minder.”

“Na mijn eerste ervaring bij CDC dacht ik meteen: dit moet ik hebben”

 

Meer controle, minder gebitsproblemen

“Bij CDC leggen ze duidelijk uit wat ze gaan doen en ze nemen rustig de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Inmiddels vulde de tandarts bij CDC ook een gaatje bij me. Onder verdoving. En die werkte meteen. Alles verliep rustig en ik heb achteraf nergens last van gehad. Ik heb nu om de vier maanden een controleafspraak in plaats van om het halfjaar. Dat is fijn, want in die tijd kan ik niet veel tandsteen ontwikkelen en gaatjes krijgen ook nauwelijks een kans. De behandeling duurt nu ook steeds korter.”

 

Gehoord voelen

Alexandra ziet nog een belangrijk verschil met haar oude tandarts: “Als ik bij CDC aangeef dat ik last heb van een tand, maken ze bij de eerstvolgende controle meteen een foto. Als het nodig is, kan ik vervolgens meteen bij de tandarts terecht. Je voelt je daardoor zo gehoord.”

 

Gemoedsrust

Alexandra heeft een vaste mondhygiënist, Roberto. “Hij plant mijn afspraken om zijn vakanties heen. Ik hoef daardoor ook niet bang te zijn dat ik ineens door iemand anders behandeld word. Mijn mondhygiënist werkt in het pand waar ook de gebitsoperaties van CDC worden gedaan. Zijn kamer oogt niet als de standaard tandartspraktijk. Het is er steriel, met veel metaal, en er is rustige achtergrondmuziek. Dat geeft mij veel gemoedsrust. Ik ben supertevreden en wil echt niet meer van tandarts veranderen. Ik heb de tandarts en mondhygiënist gevonden die ik fijn vind en daar rijd ik graag een uur voor naar Best.”

“Ik wil echt niet meer van tandarts veranderen”

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen

Wij maken gebruik van cookies