Collega Marieke: Bij CDC is het altijd zo gezellig!

Collega Marieke: Bij CDC is het altijd zo gezellig!


We hebben onze vissen naar de tandartsen vernoemd


Denk je aan gezelligheid, dan denk je aan Marieke. Deze gezellige dame van 42 is altijd in voor een geintje en een feestje. Maar hard werken kan ze ook! Samen met haar collega’s is ze verantwoordelijk voor de patiëntenadministratie van CDC Complete Tandzorg. En daar is het nooit saai!

Jarenlang werkplezier

‘Ik werk al sinds 2006 voor CDC. Dat is best lang, als je er zo over nadenkt. Maar als het goed is, dan is het goed. Als ik mij inzet voor het bedrijf, dan zet het bedrijf zich in voor mij. Zo simpel is het. Ik ben destijds begonnen als baliemedewerkster. Dit heb ik jarenlang met veel plezier gedaan. Ik kreeg ontzettend veel energie van het contact met mensen. Op een gegeven moment kom je dezelfde patiënten ook vaker tegen en leer je ze echt kennen. Maar na een paar jaar was ik toe aan iets nieuws. Sindsdien zit ik op kantoor, bij de patiëntenadministratie. Dat vind ik ook heel leuk!

Afwisselend werk

De patiëntenadministratie houdt zich bezig met alles wat met het financiële plaatje te maken heeft. Dat werk is heel afwisselend. Denk bijvoorbeeld aan het maken van begrotingen en versturen van rekeningen. Maar de patiëntenadministratie houdt zich ook bezig met het opstellen van machtigingen voor zorgverzekeraars en het controleren van de agenda's van de tandartsen. In een kleine tandartspraktijk doen de tandartsen deze zaken vaak zelf. Maar CDC is zo groot! We zijn eigenlijk een soort van secretaresse van de tandarts. We proberen er altijd voor te zorgen dat zij zo goed mogelijk hun werk kunnen doen en de volle focus op de patiënt kunnen richten.'

Patiëntencontact

‘Ik heb nu minder patiëntencontact dan toen ik achter de balie werkte. Soms vind ik dat wel jammer. Ik hou wel van een praatje! Maar ik heb gelukkig heel veel contact met mijn collega’s. Van het lab tot de tandartsen: we zijn een heel hechte groep. Dat is echt mijn drijfveer. Wat ik ook fijn vind aan CDC is dat je hier minder hiërarchie hebt dan in bijvoorbeeld een ziekenhuis. Iedereen spreekt elkaar aan met de voornaam en de sfeer is heel relaxed. Dat moet ook wel, want we zijn een team. We hebben elkaar nodig. We werken hard voor elkaar en als er iets extra's moet gebeuren dan doen we dat. Die waardering is heel fijn. Maar tegelijkertijd is er ook ruimte voor een geintje.'

Kantoor vissen

Er zijn namelijk een aantal dingen die opvallen wanneer je Marieke’s kantoor binnenloopt. Neem bijvoorbeeld de tandartsenkalender. Of het aquarium.

Dit zijn onze vissen. We hadden eerst een kleine vissenkom. Maar Willem, één van onze  tandartsen, wilde ze een mooi aquarium geven. Hij nam ons dus mee naar de winkel om er één uit te zoeken. We kregen er ook een paar extra vissen bij. We hebben ze allemaal vernoemd naar de tandartsen en collega’s. De grote oranje vis heet Willem en die kleine blauwe daar is Zemarak. Het schoonmaken van het aquarium is wel een beetje een dingetje. Maar soms komt mondhygiënist Roberto even binnen om de boel schoon te maken. Over fijne collega’s gesproken!’

Bijna-weekendborrel

Het is vast geen verrassing dat Marieke ook bij de personeelsvereniging zit. 'De meeste bedrijven organiseren een vrijdagmiddagborrel. Maar bij ons is lang niet iedereen aanwezig op vrijdag. We hebben daarom de bijna-weekendborrel in het leven geroepen op donderdagen, ook wel bekend als de BWB-borrel. En op vrijdag zorgen we ervoor dat we met zijn allen lunchen. Om de beurt maken we dan wat lekkers. De telefoons maken dan plaats voor de ‘kletspot’. Hierin zitten allemaal vragen waardoor je elkaar beter leert kennen. Soms komen dan ineens de grappigste verhalen op tafel.'

Gezellige sfeer

‘We proberen ook eens in de zoveel tijd een personeelsfeestje te organiseren. Dat is niet alleen heel gezellig; we merken dat het ook goed is voor de onderlinge sfeer en samenwerking tussen de verschillende afdelingen.’ Ondertussen is Lorette van de afdeling Marketing er ook bij aangesloten en wordt het volgende personeelsfeestje besproken. Het belangrijkste is dat er een datum wordt gepland. Wat de activiteit wordt? Dat maakt niet eens zoveel uit. Gezellig wordt het toch wel.



Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door CDC Tandzorg. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen