07 september 2022 
2 min. leestijd

Zorgconsulent Laura: van 'broekie' naar zorgconsulent bij CDC

Zorgconsulent Laura: van 'broekie' naar zorgconsulent bij CDC

Bedrijfskunde studeren en vervolgens als zorgconsulent bij CDC Complete Tandzorg terechtkomen: het klinkt niet als een logische route. En toch zou de 27-jarige Laura het niet  anders hebben gewild.

'Vijf jaar geleden startte ik bij de Arbodienst. Ik kan me nog goed het moment herinneren dat ik dacht: ‘Dit werk wil ik niet doen tot ik 68 ben.’ Ik ging op zoek naar iets anders – eigenlijk zonder plan – en kwam per toeval bij een vacature  voor baliemedewerker bij CDC Complete Tandzorg terecht. Ik mocht op gesprek, werd aangenomen en was direct enthousiast. Ik werd als 22-jarig broekie ontvangen in een wat ouder team, en dat werkte voor mij heel goed. Ik kreeg meteen de indruk dat ze hier weten waar ze mee bezig zijn.'

'Vanuit de balie ben ik redelijk snel doorgegroeid naar de functie van ‘hoofd balie’. Ik heb inmiddels dus alle facetten van baliewerk gezien, en het verveelt nooit! Als zorgconsulent ben ik, samen met een andere collega, het eerste aanspreekpunt van patiënten die op intake bij de tandarts zijn geweest. Ik neem het behandelplan door met de patiënt, leg uit hoe de zorgverzekering in zijn werk gaat, plan afspraken in en beantwoord vragen.'

'Het contact met de patiënten blijft bijzonder en zorgt voor veel afwisseling in mijn werk. Vooral het één-op-één contact spreekt me aan. Je leert iemand echt een beetje kennen. Er zijn altijd een paar speciale gevallen die me bijstaan. Zo kwam er laatst een vrouw die al heel lang niet naar de tandarts was geweest omdat ze zo bang was. Toen ze een paar weken en behandelingen later weer langs de balie liep, wierp ze me handkusjes toe. Wat geweldig om te zien hoe blij iemand na een paar weken de deur uitgaat.'

'En zo zijn er nog veel meer verhalen te vertellen. We horen de meest prachtige en heftige levensverhalen, mensen die in huilen uitbarsten of gewoon even hun ei kwijt moeten. Wanneer ze bij ons komen, is vaak de allerergste spanning eraf, en het is aan ons om de patiënt gerust te stellen en op zijn gemak te laten voelen. We worden deelgenoot van hun verhaal, bijna een beetje een vertrouwenspersoon. Zo is geen dag hetzelfde. Ik ben er trots op dat wij als team, van tandarts tot baliemedewerker, bijdragen aan andermans glimlach en zelfvertrouwen.'

'Naast het contact met de patiënten haal ik ook heel veel energie uit het team. Ik heb het privilege om met geweldige collega's te mogen werken. Iedereen is gelijk, de deur staat altijd open. We werken hard voor elkaar en staan altijd voor elkaar klaar: het is hollen of stilstaan. Maar als het even rustig is, dan is er ook ruimte voor een geintje. Toen ik laatst jarig was kwam mondhygiënist Roberto ineens van de trap, verkleed in inpakpapier en met een mijter op zijn hoofd mij feliciteren. Ik moest zo lachen!'

'Ik zit hier helemaal op mijn plek en ben blij dat CDC me zonder enige voorkennis de kans heeft gegeven om hier te werken en me te ontwikkelen. In de toekomst zou ik ook graag verder door willen groeien. Ik ben ambitieus en kan niet stilzitten. Gelukkig hoeft dat hier ook niet!'



Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Harry Op Heij
Door

Harry Op Heij

op 07 Sep 2022

Tot nu toe met Laura en Marieke contact gehad. Helemaal top, stralen rust en kennis uit, je voelt je meteen op je gemak!

Reactie plaatsen