arrow_drop_up arrow_drop_down
“Je voelt je bij CDC echt koning klant”
15 april 2021 

“Je voelt je bij CDC echt koning klant”

Jack Bijsterveld kreeg een frameprothese bij CDC. Lees hier over zijn ervaring.

Jack was al bang voor de tandarts sinds bij hem op zijn dertiende een tand werd getrokken en zijn lip tussen de tang kwam te zitten. “Het zweet brak me altijd uit als ik in de stoel lag. Maar CDC heeft die angst helemaal weggenomen”, zegt de goedlachse Helmonder.

Verwaarloosd gebit

“Ik had het bezoek aan de tandarts jarenlang uitgesteld. Mijn gebit was er daardoor niet best aantoe. Achter in mijn mond had ik zelfs helemaal geen tanden en kiezen meer. Daardoor kreeg ik uiteindelijk ook last van mijn maag. Mijn eten kon ik immers niet goed kauwen.” Het tij keerde toen Jack door een neef werd gewezen op CDC. “Ik ben eerst eens op internet gaan kijken. Daar las ik dat ze er bij CDC graag voor zorgen dat behandelingen zo pijnloos mogelijk zijn, desnoods met een narcose. Dat is mooi, dacht ik, dan ga ik er nu voor. Zo begon een mooie trein te rollen.”

Koning klant

CDC was voor Jack vanaf het voorgesprek een prettige ervaring. “Je wordt altijd persoonlijk ontvangen. De eerste keer maken ze foto’s, die de tandarts samen met je bespreekt. Ze leggen er ook meteen het kostenplaatje naast en vervolgens krijg je rustig de tijd om een beslissing te nemen. CDC zet jou centraal en doet er alles aan om je wensen in vervulling te laten gaan. Je voelt je er echt koning klant. Ik kon bijvoorbeeld ook mijn voorkeur opgeven voor een tandarts en ze benadrukten dat ik daarna altijd nog kon wisselen. Een fijne klik vinden ze bij CDC namelijk belangrijk. Dat vind ik super.”

Mooi bekkie

Terugkijkend op vroegere tandartservaringen vertelt Jack: “Tandartsen bij wie ik kwam zeiden nogal eens: ‘Een verdoving, dat hoeft niet, het is zo klaar.’ Terwijl ik een lichte verdoving op bepaalde momenten wel prettig had gevonden. Bij Willem, mijn tandarts bij CDC, is dat zo anders. Aan hem liet ik het vanaf het eerste moment met een gerust hart over om van mijn mond weer een mooi bekkie te maken Hij vertelde dat de verdoving maar een klein prikje is en dat hij altijd bij kon verdoven als het nodig was. Zelfs narcose was bij CDC een optie. Dat was bij mij alleen totaal niet nodig.”

“Voortaan ga ik lachend naar de tandarts”

Trekken zonder pijn

“Bij mij zijn vier tanden getrokken, zonder dat ik een centje pijn heb gehad. Sterker nog, voor ik het wist waren de tanden er al uit. Ik weet nog dat de tandarts zei: ‘Het is klaar’, terwijl ik dacht: hij moet nog beginnen. Afgezien van een dikke wang heb ik achteraf ook nergens last van gehad.” Na een korte adempauze vervolgt hij: “CDC voelt als een warm bad. Het zijn specialisten. En je hebt er een tandarts die naar je luistert, dat is fijn. Bovendien houden ze bij alles rekening met jouw wensen.”

Frameprothese

Jack koos op advies van zijn tandarts voor een frameprothese. “Deze valt over mijn kaak heen. De goede tanden die ik nog heb houden het achterste gedeelte op zijn plek. Alleen aan de voorkant heb ik een klein metalen plaatje tegen mijn gehemelte. Het was even wennen, maar het bevalt me goed. En als er ook maar iets is, weet ik dat CDC direct naar een oplossing op zoek gaat. ‘Niet mee leven, komen’, zegt mijn tandarts altijd. ‘We passen het aan tot het goed zit. Desnoods doen we een apk’tje.’ Van tijd tot tijd is dat sowieso belangrijk omdat je kaak verandert.”

Vrijuit lachen

“Ik ben zo blij dat ik deze stap heb gezet”, zegt Jack vrolijk. “Mijn familie zei meteen: ‘Wat heerlijk, nu kun je weer vrijuit lachen, want het ziet er prachtig uit.’ Ze hebben echt van me staan kijken, want voortaan ga ik lachend naar de tandarts. Het voelt zo goed om aandacht te geven aan mezelf.”

“CDC nam mijn angst voor de tandarts helemaal weg”

Wat is jouw verhaal?

Wil je jouw ervaring ook delen? Het kan anderen helpen die nog twijfelen, om wat voor reden dan ook. Velen zullen zich herkennen in jouw verhaal, want onze behandelaren horen wekelijks veel dezelfde ervaringen en wensen.

Als je jouw verhaal ook wilt delen, dan kan je contact opnemen met Lorette Laumans van onze PR afdeling. We stellen je medewerking erg op prijs.

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen

Wij maken gebruik van cookies