29 juni 2021 
3 min. leestijd

Trudy Langerak: “Ik ben nu weer een gelukkig mens”

“Ik ben nu weer een gelukkig mens”


Na jaren niet naar de tandarts te zijn geweest, liet Trudy CDC Complete Tandzorg naar haar gebit kijken. “Ik koos ervoor om mijn boventanden te laten trekken en een gebitsprothese te laten plaatsen. Het is nu nog een tijdelijk gebit, maar ze hebben mijn eigen tanden al zo mooi nagemaakt. Veel mensen zeggen dat ik er goed uitzie, maar ze hebben pas door dat het aan mijn nieuwe tanden ligt als ik het zeg. En zelf ben ik zo blij dat ik die spleet tussen mijn tanden nu niet meer heb.”


Kiespijn

“Ik stelde mijn bezoek aan de tandarts steeds uit omdat ik bang ben voor de tandarts, maar ook omdat ik door een auto-ongeluk een whiplash kreeg. Dan heb je liever niet dat iemand maar in de buurt van je hoofd komt. Vorig jaar zomer kreeg ik alleen zo’n kiespijn dat ik met spoed naar een tandarts moest. Toen ik belde naar mijn eigen tandarts was die duidelijk. Zonder te luisteren naar mijn verhaal zei hij: ‘Ik zie dat je al vier jaar niet geweest bent, dus zoek maar een ander.’” 

“Ik ben vol lof over CDC”


Vaardig omgaan met angst voor de tandarts 

“Bij CDC reageerden ze heel anders. Daar word je telefonisch prettig te woord gestaan door mensen die begrip hebben voor je situatie. Ze willen je vooral helpen. En de verpleegkundige die bij de intake de röntgenfoto’s maakt is zo’n ongelofelijk lieve, betrokken vrouw. Dat had ik net nodig. De mensen bij CDC zijn echt heel kundig en vaardig in het omgaan met mensen met angst voor de tandarts. Als je besluit je gebit bij CDC te laten behandelen krijg je overigens een casemanager. Die legt je precies uit wat je kunt verwachten en wat er wel en niet vergoed wordt.” 


Teruggetrokken tandvlees

“Nadat bij CDC de foto’s waren gemaakt had ik een gesprek met mijn tandarts, Karin. Wat ik fijn vond is dat zij meteen zei dat ze alleen even ging kijken en nog niets ging doen. De bacteriehuishouding in mijn mond bleek niet goed te zijn. Daardoor had ik last van teruggetrokken tandvlees. Dat was wel te verhelpen, maar de kans was groot dat het probleem na verloop van tijd zou terugkeren. Daarom besloot ik mijn boventanden te laten trekken, dan was ik meteen van alle problemen af. Ik heb dit wel laten doen onder narcose.” 

“De service is perfect”


Toch liever een klikgebit 

“Hoewel uiterlijk het resultaat prachtig is, moet ik innerlijk nog wel wennen aan het hebben van een gebitsprothese. Ik hoor namelijk dat ik anders praat en ik mis ook smaak door het plaatje dat tegen mijn gehemelte zit. Ik denk er daarom toch over om een klikgebit te nemen in plaats van een traditioneel kunstgebit. Daarvoor moeten ze nog wel vier implantaten plaatsen, maar dat is het me waarschijnlijk wel waard.”


Weer op controle

“Ik heb nu ook al twee keer mijn prothese een beetje laten aanpassen. Dat kan allemaal. Je hoeft maar te bellen en je kunt terecht. De service is perfect. Ik ben echt vol lof over CDC. Ik heb me nu dus ook voorgenomen om weer jaarlijks voor controle te gaan. Bij CDC heb ik namelijk ervaren dat het ook op een fatsoenlijke manier kan.”

“Bij CDC willen ze er vooral alles aan doen om je te helpen”


Minder hoofdpijn

“Wat trouwens helemaal bijzonder is, is dat ik een stuk minder last heb van mijn whiplash sinds mijn boventanden eruit zijn. Mijn tandarts bij CDC stond er niet van te kijken. Ze zei dat problemen met je bovengebit kunnen zorgen voor allerlei bijwerkingen. Ik ben vooral blij dat ik nu veel minder hoofdpijn heb. Ik heb enorm tegen elke stap opgezien, maar ik ben nu weer een gelukkig mens.”


Over CDC Complete tandzorg

Het is nooit te laat voor de juiste tandzorg en er is altijd een oplossing. Voor iedereen! Bij CDC Complete tandzorg proberen wij voor iedereen de beste behandeling te vinden. Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in angst en bieden wij dus ook veel ondersteuning, zodat je nooit bang hoeft te zijn. Voor vragen kun je altijd contact opnemen en dan luisteren we graag naar je. Er is niks verplicht, maar alles is mogelijk. 

Natuurlijk kun je ook direct een intake afspraak maken. Klik dan hier.

Over de schrijver
Dit artikel is tot stand gekomen door Lorette Laumans, marketing manager van CDC. Wij geloven erin dat verhalen van medewerkers met tandheelkundige adviezen en ervaringen van patiënten belangrijk zijn om te delen. Op deze manier laten we zien dat je bij CDC op het juiste adres bent als je voor veel ervaring, deskundigheid én vriendelijkheid kiest.
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down